Logo nedir? Lafız anlamı olarak nesep muhaliflığı dilimizde amblem olan, bir meselein, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, anlamını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak meseleletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı meselei sembolize edebileceği üzere, markanın kendi anlamı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara sahip mümkün.
Sorusu sorulduğunda lügat anlamının haricinde, birçok logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı meydana getirecek olan nüfus yahut kuruma neyin ve ne aktarıldığı oldukça önemlidir. Sair taraftan logo dizayn çkızılışmasını meydana getirecek nüfus yahut kurumun sizi ne anladığı ve logo çkızılışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, meseleletmenizin ve bundan ahir çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çkızılışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmeseletirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş meydanı ile faaliyette mevcut şirketler derunin elan çok yeğleme edilebilir. Yekta bir sektörde hareket gösteren meseleletmelerin çoklukla logoları sektörü söz gelişi paha. Ancak çabucak fazla sektör ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda görünmek imkansızdır.
Logo ne meselee yarar?
İşletmeler derunin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her ne markası olmayan bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devran aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Ezelî halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan düpedüz marka olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple meseleletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza metin adımlarla devam edebilmek hesabına “logo dizayn” çkızılışması ile çıbanlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) rapor paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir dekorte tanınmasını sağlayan meselearetlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Merasimsiz, kolayca anlaşılır, geçekırlanması kolayca, muhtemel başüstüneğunca azca nüshada renkten oluşdünyalıkıdır. Her çbedel baskı ve sektör tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok önemli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Gayrı firma ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya önemli ziyan verir.
Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin derunğine normal olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini ne tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kenarıteselsül ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devran üstelik dürüstılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da firma derunin logo tasarlanacağı devran o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı olgun sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devran simgenin taşıyacağı anlam bakımında bu olgun çok önemlidir.